مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 07:402021-08-01اقتصادي

زنبوداری پرمشقت و بدون بیمه در گیلان    


علیرغم پرمشقت و خطرناک بودن شغل زنبورداری، اغلب زنبورداران گیلان از بیمه بی بهره هستند.

  - ایسنا/گیلان کارشناس مسئول امور عسل گیلان گفت: علیرغم پرمشقت و خطرناک بودن شغل زنبورداری، اغلب زنبورداران گیلان از بیمه بی بهره هستند.

  مریم میرزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه آمار نهایی میزان برداشت عسل بهاره در گیلان در حال جمع آوری است اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 6200 تن عسل در گیلان برداشت شود.

وی با بیان اینکه در گیلان 348 هزار و 322 کندو وجود دارد، افزود: عسل تولید شده به دلیل تنوع گیاهی در استان از کیفیت خوبی برخوردار است و علاوه بر اینکه در بازارهای استان به فروش می رسد، برای عرضه در دیگر بازارهای استان های نیز صادر می شود.

میرزایی ادامه داد: 5 هزار و 23 گیلانی در استان به زنبورداری مشغول هستند و با وجود پرمشقت بودن این حرفه با مشکلات عدیده ای از جمله نداشتن بیمه و گرانی شکر دست و پنجه نرم می کنند.

وی اضافه کرد: عسل ماده غذایی بسیار سالم و مقوی است که مصرف آن برای سلامت افراد جامعه بارها توصیه شده است اما کرونا و مشکلات اقتصادی که بر مردم وارد شده مصرف عسل در بین خانوارها موجب کاهش شده است.

میرزایی از مرم خواست حتما مصرف این ماده غذایی مهم را در خانواده مورد توجه قرار دهند و بدانند که حتی اگر زنبوری با شکر عسل تولید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنبوداری پرمشقت و بدون بیمه در گیلان    

زنبوداری پرمشقت و بدون بیمه در گیلان